آبان 18, 1398

ارتباط کمبود خواب با بروز بیماری های التهابی

۰
کمبود خواب

کمبود خواب یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار آن هستند، ممکن است شما به دلیل مشغله کاری کمبود خواب داشته باشید و یا به دلیل بیماری های مختلف نتوانید به اندازه کافی در طول شبانه روز بخوابید، شاید بسیاری از افراد گمان کنند که این مشکل تنها باعث احساس خستگی مفرط در طول روز می شود ولی نکته بسیار مهم این است که این کم خوابیدن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بدن شما بگذارد، ما در این مطلب قصد داریم تنها یک مورد از این تاثیرات را برای شما بیان کنیم که آن تاثیر کمبود خواب بر روی بیماری های التهابی است، بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

کمبود خواب چه عواقبی در پی دارد؟

کمبود خواب یک مشکل بسیار بزرگ است که امروزه بسیاری از افراد درگیر آن هستند و نمی توانند خواب راحتی را داشته باشند و معمولا مدت زمان خواب آن ها در طول روز کم است، این مشکل در نگاه اول شاید خیلی خطرناک نباشد ولی باید بدانید که امروزه تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفته است و بسیاری از محققان فعال در این حوزه ادعا دارند که این مشکل می تواند سلامت بدن انسان را دچار مشکل کند. تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته است که در نتیجه این تحقیقات محققان بیان می کنند که از مهمترین مشکلاتی که کم خوابیدن می تواند برای یک انسان به وجود بیاورد می توان به برخی از مهم ترین بیماری های التهابی مانند آرتروز، التهاب بافت هایی که در اطراف دندان های انسان قرار دارند و همینطور بالا رفتن احتمال مبتلا شدن به بیماری سرطان اشاره کرد. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در طول شبانه روز کم می خوابید به شما توصیه می کنیم حتما این مسئله را جدی بگیرید تا مشکلات التهابی برای شما پیش نیاید.

کمبود خواب

کم خوابیدن و مشکلات جسمی و روحی

امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر انسان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند ممکن است در نتیجه کمبود خواب در آن ها به وجود آمده باشد. در آزمایش های متعددی که در این زمینه صورت گرفته است محققان اعلام کرده اند که افرادی که در طول شبانه روز خواب کافی ندارند علاوه بر این که در طول روز دائما احساس خستگی دارند و نمی توانند به خوبی بر روی کار خود تمرکز کنند مشکلات روحی و جسمی بسیار زیادی نیز برای آن ها به وجود می آید که می تواند برای آن ها اذیت کننده باشد. دلیل این تاثیر این است که کم خوابیدن باعث می شود تا تغییرات زیادی در بدن انسان و علی الخصوص در مغز انسان رخ دهد که این تغییرات سیستم بدن را بهم ریخته و باعث به وجود آمدن این مشکلات جسمی و روحی می شود.

کمبود خواب

ارتباط کمبود خواب و التهاب

همانطور که در بخش های قبلی نیز بیان کردیم کمبود خواب می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های التهابی در شما شود، محققان چندین سال است که درباره این موضوع تحقیق می کنند و متوجه شده اند که افرادی که در طول روز کم می خوابند و یا خیلی زیاد می خوابند بیشتر از سایر افراد در معرض بیماری های التهابی قرار می گیرند، یکی از محققان بسیار بزرگی که  فعالیت هایی را در این زمینه انجام داده است دکتر جان کریستال است که می گوید هر دو دسته از افرادی که در طول روز کم یا زیاد می خوابند معمولا سطح التهاب در بدن آن ها افزایش پیدا می کند و این افزایش سطح التهاب در بدن آن ها باعث می شود تا بیشتر دچار بیماری های روحی مانند افسردگی و یا سایر بیماری های جسمی شوند.

کمبود خواب

ارتباط کم خوابیدن با سرطان

محققان به تازگی یافته اند که کمبود خواب می تواند تاثیر بسیار زیادی نیز بر روی بیماری سرطان داشته باشد و همین موضوع نیز باعث شده است تا امروزه بسیاری از محققان حوزه فعالیت خود را به این موضوع تغییر دهند، شاید برای شما جالب باشد که بدانید سرطان، انواع آن و همینطور روش های مقابله با این بیماری ارتباط مستقیمی با کمبود خواب انسان دارند، در این تحقیقات نشان داده شده است که افرادی که در طول روز کمتر از حد معمول می خوابند معمولا سیستم ایمنی بدنشان توانایی مقابله با بیماری های مختلف از جمله سرطان را ندارد و به همین دلیل است که بیشتر در معرض مبتلا شدن به این بیماری قرار دارند. نکته جالب تر در خصوص این موضوع این است که محققان متوجه شده اند که افرادی که در طول شبانه روز کمتر از حد معمول می خوابند معمولا دچار گونه خاصی از سرطان می شوند که از جمله آنها می توان به سرطان های روده بزرگ و سرطان پستان اشاره کرد.

کمبود خواب

نکاتی جالب در خصوص تاثیر کم خوابیدن بر روی بیماری های التهابی

کمبود خواب باعث می شود تا افرادی که دچار این مشکل می شوند خیلی سریع شاهد افزایش سطح شاخص های التهابی در بدن خود باشند و در صورتی که در اسرع وقت اقدام به حل این مشکل نکنند خیلی سریع ممکن است این افزایش سطح شاخص های التهابی باعث به وجود آمدن بیماری های مزمن التهابی در بدن آن ها شود که سلامت جسمی و روحی آن ها را به میزان بسیار زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. نکته آخری که در خصوص این تحقیقات باید بدانید این است که به گفته محققان افرادی که در طول روز خواب کافی و علاوه بر آن رژیم غذایی درستی دارند معمولا بسیار کمتر از سایر افراد دچار بیماری های مختلف از جمله بیماری های التهابی می شوند و از این رو طول عمر بیشتری نیز خواهند داشت.

کمبود خواب

جمع بندی

به صورت کلی کمبود خواب در طول شبانه روز معایب بسیار زیادی برای بدن انسان دارد و می تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی را بر روی بدن شما بگذارد، اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به سلامت جسمی و روحی بدن خود اهمیت می دهید و دوست ندارید که سلامت بدن خود را به خطر بیندازید به شما توصیه می کنیم در طول روز حداقل 7 الی 8 ساعت بخوابید تا بدن شما خواب کافی را داشته باشد، البته نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این سخن به آن معنا نیست که باید خیلی بیشتر از این میزان بخوابید چرا که خواب زیاد نیز می تواند برای سلامت شما مضر باشد.

مشاهده انواع تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

 

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 347 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.