آبان 11, 1398

خواب ناکافی و دیابت در مردان ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارد

۰
خواب ناکافی و دیابت

خواب ناکافی و دیابت ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، امروزه بسیاری از افراد در طول شبانه روز خوابی کافی را ندارند این در حالی است که تقریبا بیشتر از 90 درصد از این افراد نمی دانند که خواب ناکافی تا چه اندازه می تواند چه معایبی را برای بدن انسان داشته باشد، این موضوع باعث شده است تا در سال های اخیر محققان بسیار زیادی در خصوص معایب کم خوابیدن تحقیق کنند و تحقیقات و نتایج آن ها را به صورت گسترده در اختیار عموم مردم قرار دهند تا این مشکل تا حدودی در دنیا حل شود. ما در این مطلب قصد داریم در خصوص ارتباط خواب ناکافی و دیابت صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم تا با بدست آوردن اطلاعاتی درباره این موضوع در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که در طول شبانه روز کم می خوابید این عادت بسیار بد خود را ترک کنید.

خواب ناکافی یک مشکل همگانی

قبل از آن که درباره ارتباط بین خواب ناکافی و دیابت صحبت کنیم باید بدانید که امروزه در نظرسنجی های مختلفی که در کل دنیا صورت گرفته است نشان داده می شود که بسیاری از افراد در کل دنیا هستند که خواب ناکافی دارند و در طول روز کمتر از 8 ساعت می خوابند، به گفته بسیاری از محققان امروزه تعداد افرادی که در طول شبانه روز 8 ساعت می خوابند بسیار کمتر شده است و این میزان در طول گذشت زمان نیز کاهش پیدا می کند، محققان تحقیقات زیادی برای پیدا کردن دلیل این موضوع انجام داده اند که نتیجه این تحقیقات این بوده است که افراد معمولا از آن جایی که امروزه مشغول به انجام کارهای مختلف هستند معمولا زمان کمتری برای خواب دارند، وجود مشغله های مختلف و همینطور تفریح های مختلف باعث شده است که افراد نتوانند در کل دنیا زمان کافی برای خواب داشته باشند در حالی که نمی دانند کمبود خواب می تواند چه آسیب های جدی را به بدن انسان وارد کند.

خواب ناکافی و دیابت

خواب ناکافی و دیابت

یکی از موضوعات جنجالی که در ماه های اخیر در زمینه خواب ناکافی بررسی شده است و نتایج آن بسیار جالب بوده است ارتباط بین خواب ناکافی و دیابت است، توجه داشته باشید که به گفته  بسیاری از محققان تا کنون تاثیر کلی کمبود خواب بر روی بدن انسان مشخص نشده است و محققان هنوز هم در حال انجام بسیاری از آزمایشات و تحقیق ها هستند تا بتوانند با بدست آوردن اطلاعاتی در این زمینه معایب کمبود خواب را به صورت دقیق تر بیان کنند ولی با این حال در طی این آزمایشات برخی از نتایج جالب معمولا منتشر می شود که برای عموم مردم اطلاع پیدا کردن از آنها می تواند جالب باشد. یکی از مهمترین این نتایج این بوده است که به گفته محققان خواب ناکافی و دیابت ارتباط نزدیکی به یکدیگر دارند و معمولا این ارتباط نیز در مردان مشهودتر است، به گفته این محققان معمولا مردانی که کمبود خواب دارند و در طول روز به اندازه کافی نمی خوابند احتمال مبتلا شدن به بیماری دیابت را در خود افزایش می دهند.

خواب ناکافی و دیابت

تحقیقات یک کارشناس هلندی بر روی ارتباط خواب ناکافی و دیابت

این موضوع در ماه های اخیر به قدری جذاب بوده است که بسیاری از محققان در نقاط مختلف دنیا دست به آزمایش های مختلفی زدند تا بتوانند ارتباط میان خواب ناکافی و دیابت را به خوبی بیان کنند. در یکی از این آزمایش ها که توسط یکی از محققان هلندی دانشگاه آمستردام هلند به نام فمکی راتر صورت گرفته است بیان می شود که مدت زمان خوابیدن مردان ارتباط بسیار نزدیکی با متابولیسم گلوکز دارد و در نتیجه این موضوع افرادی که در طول روز کمتر از حد مورد نیاز بدن خود می خوابند معمولا بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری دیابت قرار می گیرند. نکته بسیار جالب در خصوص این موضوع این است که همین تحقیقات بر روی زنان نیز صورت گرفته است و نتیجه بسیار جالب آن این بوده است که کم خوابیدن در طول شبانه روز تاثیری بر روی مبتلا شدن بانوان به بیماری دیابت ندارد.

خواب ناکافی و دیابت

جزئیات این آزمایش در خصوص ارتباط خواب ناکافی و دیابت

این آزمایش که در یکی از موسسه های تحقیقاتی بسیار بزرگ کشور هلند صورت گرفته است آزمایشی است که به صورت کامل می توانید به آن اطمینان کنید چرا که تقریبا نزدیک به 8000 نفر در این آزمایش حضور پیدا کرده اند و نتیجه کمبود خواب در تک تک آن ها به صورت دقیق بررسی شده است، علاوه بر این شرکت کنندگان در این آزمایش از مناطق مختلف در قاره اروپا گرد هم آمده اند و به همین دلیل اقلیم آن ها تاثیر بسیار کمی بر روی این آزمایش داشت. شرکت کنندگان در این آزمایش مجهز به یک نوع ابزار پوششی شدند که حساسیت آن ها به انسولین، هورمون پردازش قند و بسیاری از موارد دیگر توسط این ابزار بررسی می شد و نتیجه این آزمایش نیز همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم به این شکل بود که کمبود خواب باعث افزایش احتمال مبتلا شدن به بیماری دیابت در مردان می شد.

خواب ناکافی و دیابت

اطلاعاتی جالب در خصوص این آزمایش

به صورت کلی دلیل این موضوع که خواب ناکافی و دیابت با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند این است که مردانی که خواب کافی در طول روز ندارند معمولا انسولین بدن آن ها کاهش پیدا می کند و این کاهش انسولین باعث می شود تا توانایی آن ها در شکستن قندهای خون کاهش پیدا کند که این موضوع نیز باعث مبتلا شدن آن ها به بیماری دیابت می شود. البته نکته جالبی که باید در خصوص این موضوع بدانید این است که خوابیدن بیش از حد نیز دقیقا همین مشکل را برای مردان ایجاد می کند و باعث می شود تا آن ها با احتمال قوی به بیماری دیابت مبتلا شوند.

خواب ناکافی و دیابت

جمع بندی

به صورت کلی خواب مناسب می تواند یکی از مهم ترین دلایل سلامتی جسمی افراد باشد، افرادی که در طول روز شاداب تر هستند معمولا افرادی هستند که شب ها خواب به اندازه کافی و با کیفیتی دارند و این موضوع باعث می شود تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشند. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که کمبود خواب دارید و یا این که در طول روز بیش از حد مورد نیاز خود می خوابید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی سعی کنید این عادت بد را خیلی سریع ترک کنید.

تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

انواع بالش های داتیس:

 

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 363 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.