آبان 20, 1398

نکاتی بسیار مهم درباره عوارض خواب زیاد

۰
عوارض خواب زیاد

آشنایی با عوارض خواب زیاد، ممکن است باعث شود که شما نیز این عادت بد را ترک کنید، خواب زیاد می تواند معایب بسیار زیادی برای شما داشته باشد ولی امروزه بسیاری از افراد دچار این مشکل هستند و معمولا بیشتر از حد مورد نیاز خود می خوابند، یکی از نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که خواب کم می تواند عوارض زیادی برای شما داشته باشد ولی خواب زیاد نیز به هیچ وجه برای بدن انسان خوب نیست. ما در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص عوارض خواب زیاد در اختیار شما قرار دهیم تا شما نیز با آشنایی با این موضوع در صورتی که این عادت بد را دارید بتوانید آن را ترک کنید، بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

مبتلا شدن به دیابت از مهمترین عوارض خواب زیاد

یکی از مهمترین عوارض خواب زیاد این است که ممکن است شما در اثر آن مبتلا به بیماری دیابت شوید، بله درست است، در ماه های اخیر مطالعات بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفته است و بسیاری از محققان تحقیقات خود را در این زمینه انجام داده اند که نتیجه این تحقیقات این بوده است که افرادی که در طول شبانه روز بیش از حد نیاز بدن خود می خوابند معمولا بیشتر از سایر افراد دچار بیماری دیابت می شوند، البته توجه داشته باشید که این موضوع در مردان شایع تر است و زنان کمتر دچار این مشکل هستند. نکته دیگری که درباره این موضوع باید بدانید این است که افرادی که کم می خوابند نیز همین مشکل را دارند و این موضوع تنها از عوارض خواب زیاد به شمار نمی آید.

عوارض خواب زیاد

برای جلوگیری از چاقی به اندازه بخوابید

مشکل بسیار مهم دیگری که در اثر زیاد خوابیدن ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که افرادی که در طول روز بیشتر از حد نیاز بدن خود می خوابند معمولا بیشتر از سایر افراد چاق می شوند، دانشمندانی که در این حوزه فعالیت دارند بیان می کنند که یکی از مهمترین عوارض خواب زیاد که گریبانگیر بسیاری از افرادی است که بیش از حد مورد نیاز بدن خود می خوابند، می شود این است که این افراد بیشتر از سایر افراد چاق می شوند و معمولا خیلی سریع دچار اضافه وزن می شوند. یک نکته بسیار جالب که این محققان بیان می کنند این است که رابطه بین خواب زیاد و میزان چربی در بدن انسان دقیقا مشابه رابطه میان غذا خوردن و ورزش کردن وجود دارد. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که بیشتر از حد مورد نیاز بدن خود می خوابید حتما باید انتظار این موضوع را داشته باشید که دچار اضافه وزن شوید.

عوارض خواب زیاد

اگر سردرد دارید زیاد نخوابید

سردرد از جمله عوارض زیاد خوابیدن است که ممکن است برای بسیاری از افرادی که در طول شبانه روز بیشتر از حد نیاز می خوابند به وجود بیاید، تحقیقات نشان داده است که افرادی که دچار سردردهای خفیف هستند معمولا زمانی که زیاد می خوابند شدت گرفتن سردرد خود را نیز حس می کنند، امروزه بسیاری از پزشکان به افراد مسن و حتی جوانان توصیه می کنند که برای جلوگیری از مبتلا شدن به سردرد حتما میزان خواب خود را در طول شبانه روز تنظیم کنند و بیشتر از حد مورد نیاز بدن نخوابند. دلیل سردردی که در اثر خواب زیاد به وجود می آید این است که زمانی که افراد در طول شبانه روز زیاد می خوابند این خواب زیاد بر روی انتقال دهنده های عصبی خاصی از بدن تاثیر می گذارد و باعث می شود تا این اعصاب نیز بر روی سردرد آنها تاثیرگذار شود و باعث شود که آنها احساس سردرد شدیدی را داشته باشند.

عوارض خواب زیاد

کمر درد از دیگر عوارض خواب زیاد

خواب زیاد می تواند باعث شود که شما دچار کمر دردهای شدیدی شوید، یکی از مهمترین مشکلاتی که معمولا افراد در طول خواب با آن روبرو می شوند این است که به حالت هایی می خوابند که ممکن است باعث شود تا دچار کمر درد و یا حتی پا درد شوند، توجه داشته باشید که این موضوع برای تمامی افراد ممکن است به وجود آید، با اینکه امروزه پزشکان روش هایی را توصیه می کنند که با رعایت کردن آنها می توان تا حدودی از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کرد اما با این حال هنوز هم کمر درد و حتی پا درد از مهمترین عوارض خواب زیاد به شمار می آیند، معمولا افرادی که در طول شبانه روز بیشتر از 8 ساعت می خوابند زمانی که از خواب بیدار می شوند با این نوع دردها روبرو می شوند.

عوارض خواب زیاد

اگر زیاد می خوابید منتظر افسردگی باشید

خواب زیاد ممکن است باعث شود تا افراد دچار افسردگی های مفرط شوند، به گفته محققان یکی از مهمترین عوارض خواب زیاد این است که افرادی که در طول روز زیاد می خوابند معمولا بیشتر از سایر افراد در معرض بیماری افسردگی قرار می گیرند و ممکن است خیلی سریع مبتلا به این بیماری روحی شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در یکی از آزمایش هایی که در سال های اخیر انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که 15 درصد از افرادی که دچار بیماری افسردگی هستند معمولا بیشتر از 8 ساعت در طول روز می خوابند. در واقع افسردگی یکی از مهمترین عوارض خواب زیاد است. می توان گفت که ارتباط بین خواب زیاد و افسردگی دو طرفه است، به این معنا که هم افرادی که در طول روز زیاد می خوابند دچار بیماری افسردگی می شوند و هم افرادی که با بیماری افسردگی درگیر هستند معمولا در طول شبانه روز زیاد می خوابند.

عوارض خواب زیاد

بیماری های قلبی

آخرین مورد از عوارض زیاد خوابیدن این است که شما با این کار در واقع احتمال مبتلا شدن خود به بیماری های قلبی را افزایش می دهید، این موضوع برای مدت های طولانی مورد بررسی محققان قرار گرفته بود و آزمایش های بسیار زیادی بر روی آن انجام شد تا اینکه در یکی از این آزمایش ها که در آن پرونده 72.000 زن مورد بررسی قرار گرفت محققان به این نتیجه رسیدند که معمولا زنانی که در طول روز بیشتر از 8 ساعت می خوابند احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را در خود افزایش می دهند. بنابراین یک توصیه مهم به بانوان این است که برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری ها بهتر است که میزان خواب خود را تنظیم کنند.

مشاهده انواع تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

 

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 483 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.