مهر 13, 1398

چند توصیه به افرادی که با سحرخیزی مشکل دارند

۰
سحرخیزی

سحرخیزی همواره جذابیت های بسیار زیادی دارد و می تواند برای یک فرد بسیار مفید باشد. تمامی شما احتمالا تا به حال با اهمیت سحرخیزی آشنایی پیدا کرده اید و می دانید که زود بیدار شدن از خواب می تواند چقدر برای شما مفید باشد. ما در این مطلب قصد داریم نکاتی بسیار مفید را در اختیار شما قرار دهیم تا به شما کمک کنیم که بتوانید صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید. بنابراین اگر شما نیز جزء افرادی هستید که نمی توانید صبح زود از خواب بیدار شوید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا اطلاعاتی در این خصوص بدست بیاورید.

شب ها زود بخوابید!

مهم ترین ویژگی افراد سحرخیز و شاید بتوان گفت اصل اساسی سحرخیزی این است که شب ها زود بخوابید، احتمالا این نکته را بارها و بارها شنیده اید و ممکن است برای شما کلیشه ای شده باشد ولی نکته ای که وجود دارد این است که واقعا بدون خواب کافی شما نمی توانید صبح ها زود بیدار شوید، در واقع تا زمانی که بدن شما نتواند به میزان کافی استراحت کند شما را وادار می کند که صبح ها دیرتر از خواب بیدار شوید. بنابراین بهترین راه حلی که برای جلوگیری از دیر بیدار شدن وجود دارد این است که خواب کافی داشته باشید تا بتوانید به یک فرد سحرخیز تبدیل شوید. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که نمی توانید شب ها زود بخوابید لازم است که چند نکته را به یاد داشته باشید؛ اول این که سعی کنید همواره برنامه منظمی را برای خواب خود داشته باشید و در ساعت خاصی دست از تمامی فعالیت های خود کشیده و به تخت خواب بروید. نکته دیگر این است که شب ها نوشیدنی های دارای کافئین مانند قهوه و یا چای نخورید و در پایان سعی کنید در ساعات پایانی شب از گوشی موبایل و یا کامپیوتر خود دوری کنید تا بتوانید خواب راحتی را در طول شب داشته باشید.

سحرخیزی

برای سحرخیزی انگیزه داشته باشید!

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث سحرخیزی شما شود این است که برای خود یک انگیزه را برای بیدار شدن قرار دهید تا به خاطر این انگیزه صبح ها زودتر از همیشه از خواب بیدار شوید. تحقیقات مختلف روان شناسی در این زمینه صورت گرفته است که نتیجه این تحقیقات این بوده که افرادی که صبح ها دارای انگیزه کافی برای از خواب بیدار شدن هستند می توانند سریع تر از خواب بیدار شوند چرا که مغز آن ها مدام در فکر این انگیزه است و به همین دلیل بدن این افراد خیلی سریع تر خستگی ناشی از بیدار شدن از خواب را از خود دور می کند و باعث سحرخیزی این افراد می شود.

برنامه منظمی برای روز بعد خود داشته باشید!

داشتن یک برنامه منظم و کامل برای روز بعد یکی از اصول سحرخیزی است و می تواند دلیل خوبی برای زود بیدار شدن باشد، معمولا بسیاری از افرادی که با سحرخیزی مشکل دارند هیچ برنامه منظمی برای روز بعد خود ندارند و به همین دلیل است که معمولا روزها دیرتر از سایر افراد از خواب بیدار می شوند. بنابراین در صورتی که شما هم نمی توانید صبح ها زود از خواب بیدار شوید به شما توصیه می کنیم حتما برنامه منظمی را برای خود داشته باشید تا بتوانید در طول روز مطابق با این برنامه عمل کنید. یک نکته بسیار مهم برای نوشتن برنامه ای منظم برای هر روز این است که چون شب ها معمولا افراد کمتر به فکر روز بعد خود هستند سعی کنید هر روز ظهر برنامه روز بعد خود را بنویسید و سعی کنید حتما هر روز به برنامه ای که در روز قبل نوشته اید پای بند باشید تا به این ترتیب بتوانید از مزایای سحرخیز بودن بهره مند شوید.

برای سحرخیزی اختلالات خواب خود را برطرف کنید!

یکی از مهم ترین ویژگی های افراد سحرخیز این است که آن ها به خوبی می دانند که تحت چه شرایطی خواب راحتی را در طول شب خواهند داشت و سعی می کنند به خوبی به این شرایط خود را عادت دهند و سعی کنند که این شرایط را برای خود فراهم کنند. بنابراین شما هم اگر قصد دارید صبح ها زود از خواب بیدار شوید بهتر است عواملی که باعث می شود شب ها خواب راحت تر و با کیفیت تری داشته باشید را بررسی کنید و هر یک از آن ها را بر روی خود امتحان کنید تا بهترین موارد را انتخاب کرده و هر شب این کارها را انجام دهید تا بتوانید خواب بهتری داشته باشید. به عنوان مثال شما می توانید شب ها قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید، ورزش کنید و یا بسیاری از کارهای دیگر که با کمی جست و جو می توانید آن ها را بیابید را انجام دهید تا ببینید کدام یک از آنها تاثیر بهتری بر روی کیفیت خواب شما خواهند داشت.

سحرخیزی

زنگ ساعت را قطع نکنید!

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های فرد سحرخیز این است که به هیچ وجه نباید زنگ ساعت خود را قطع کنید، این کار باعث می شود تا شما خسته تر شوید. معمولا افراد زمانی که این کار را انجام می دهند گمان می کنند که به این ترتیب می توانند چند دقیقه بیشتر بخوابند و بیشتر استراحت کنند ولی دقیقا این کار باعث می شود تا شما بیشتر خسته شوید و در دفعات بعدی که ساعت شما زنگ می خورد خسته تر از همیشه باید از خواب بیدار شوید. در صورتی که نمی توانید صبح ها جلوی این کار را بگیرید به شما توصیه می کنیم حتما ساعت را با فاصله از خود قرار دهید تا برای قطع کردن آن مجبور شوید که از تخت خواب خود جدا شوید.

سحرخیزی

جمع بندی و نکته پایانی

سحرخیزی مزایای بسیار زیادی را برای شما دارد، بسیاری از افراد سحرخیز ادعا دارند که با سحرخیزی آن ها در طول روز زمان بیشتری را نسبت به قبل دارند و می توانند بهتر به کارهای خود برسند، به همین دلیل است که معمولا تمامی دوستان خود را به سحرخیزی دعوت می کنند. نکته ای که در این بخش قصد داریم بگوییم یک نکته پایانی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید و آن نیز این است که سعی کنید نظم خواب خود را تحت هیچ شرایطی بهم نزنید، اگر شما نیز یک فرد سحرخیز هستید به شما توصیه می کنیم در روزهای تعطیل نیز در همان ساعت همیشگی از خواب بیدار شوید تا این نظم رعایت شود و این نکته را از یاد نبرید که لازمه سحرخیز بودن داتشن خواب کافی و مناسب است که راه حل آن هم انتخاب تشک و بالش مناسب می باشد.

مشاهده اطلاعات دقیق تشک های استاندارد داتیس و انواع آن ها:

انواع بالش های داتیس:

 

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 594 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.