آبان 13, 1398

بهترین زمان خوابیدن و بهترین زمان بیدار شدن از خواب چه زمانی است

۰
بهترین زمان خوابیدن

بسیاری از افراد در طول روز به اندازه کافی می خوابند ولی هنوز هم نمی توانند خستگی را از خود دور کنند، این اتفاق به این دلیل می افتد که معمولا افراد اطلاعاتی در خصوص بهترین زمان خوابیدن و بهترین زمان بیدار شدن ندارند و به همین دلیل معمولا در زمان نامناسبی می خوابند و در زمان نامناسبی نیز از خواب بیدار می شوند. ما در این مطلب سعی می کنیم اطلاعاتی در خصوص بهترین زمان خوابیدن و بیدار شدن در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با بدست آوردن اطلاعات در این خصوص زمان مناسبی را برای خوابیدن و بیدار شدن خود انتخاب کنید، بنابراین به شما توصیه می کنیم این مطلب را به دقت بخوانید و به نکاتی که در این مطلب بیان می کنیم عمل کنید.

بهترین زمان خوابیدن و بیدار شدن در طب اسلامی

دکتر اکبری یکی از محققین بزرگ در زمینه طب اسلامی است که سالیان دراز است در این زمینه تحقیقات متعددی را انجام داده است، او درباره این که بهترین زمان خوابیدن و بهترین زمان بیدار شدن از خواب چه زمانی است می گوید: بهترین زمان برای خوابیدن معمولا زمانی است که معده افراد هضم اولیه غذا را انجام داده است و به اصطلاح معده دیگر سنگین نیست، در چنین شرایطی افراد می توانند خواب راحتی را داشته باشند و سریع تر به خواب روند. حال نکته ای که درباره این موضوع وجود دارد این است که معده چه زمانی هضم اولیه غذا را انجام می دهد؟ در پاسخ به این سوال نیز باید گفت که معمولا تا دو ساعت بعد از غذا نمی توان به خواب راحتی رفت چرا که حداقل دو ساعت طول می کشد تا معده عملیات هضم اولیه غذا را انجام دهد.

بهترین زمان خوابیدن

یک نکته مهم درباره خوابیدن در عصر

یکی از عادات بسیار بدی که افراد زیادی دارند و می تواند برای آنها مشکل ساز شود این است که بعد از غذا و در طول عصر معمولا دو الی سه ساعت می خوابند، توجه داشته باشید که این میزان خواب بعد از ظهر می تواند برای بدن انسان مشکل ساز شود و علاوه بر آن باعث می شود تا شما نتوانید شب ها خواب راحتی را داشته باشید. یکی از نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که به همان میزان که خواب کم برای انسان عوارضی را در پی دارد خواب زیاد نیز می تواند برای ما مشکل ساز شود و به گفته بسیاری از محققین خواب زیاد باعث می شود تا عمر انسان کوتاه تر شود. بنابراین یک توصیه مهم به شما این است که در صورتی که شب ها به اندازه کافی می خوابید روزها بیشتر از 1 ساعت نخوابید تا باعث آسیب رسیدن به بدن خود نشوید.

بهترین زمان خوابیدن

گرسنه نخوابید

مسئله دیگری که در خصوص بهترین زمان خوابیدن باید بدانید این است که معمولا زمانی که گرسنه هستید نباید به هیچ وجه به خواب بروید چرا که این موضوع می تواند بر روی معده شما تاثیر بگذارد و باعث شود که شما خواب راحتی نداشته باشید. توجه داشته باشید که خوابیدن با معده خالی علی الخصوص شب ها می تواند باعث مشکلات زیادی در افراد در سنین مختلف شود، افراد مسن زمانی که شب ها با معده خالی و گرسنگی به خواب می روند باعث می شوند که مشکلات مربوط به معده گریبانگیر آنها شود و در نتیجه در طول روز مجبور به استفاده از دارو می شوند. گرسنه خوابیدن برای کودکان نیز مشکلات زیادی را به وجود می آورد، تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه انجام شده است که نشان می دهد کودکانی که معمولا گرسنه به تخت خواب می روند دیرتر از سایر کودکان رشد می کنند.

بهترین زمان خوابیدن

بهترین زمان خوابیدن و بیدار شدن از خواب با توجه به تحقیقات چه زمانی است؟

محققان تحقیقات زیادی در زمینه پیدا کردن بهترین زمان خوابیدن انجام داده اند که نتیجه این تحقیقات این بوده است که بهترین زمان خوابیدن برای تمامی افراد در تمامی سنین ساعت 9 الی 10 شب می باشد، این محققان اعتقاد دارند که با خوابیدن در این زمان بدن شما می تواند به آرامش فرو برود و خستگی روز را از تن شما خارج کرده و شما را برای فرد آماده کند. نکته دیگر در خصوص بهترین زمان بیدار شدن از خواب این است که معمولا محققان اسلامی توصیه می کنند که قبل از اذان صبح از خواب بیدار شوید و بعد از آن نیز نخوابید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید رعایت کردن این نکات می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت شما و همینطور زیبایی پوست شما بگذارد، به گفته محققان در یکی از آزمایش هایی که در این زمینه انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که در زمان مناسب می خوابند و در زمان مناسب از خواب بیدار می شوند نسبت به سایر افراد از پوست شاداب تر و زیباتری برخوردار هستند.

بهترین زمان خوابیدن

الگوی خواب خود را پیدا کنید

تمامی مواردی که در بخش های قبلی برای شما بیان کردیم مواردی بودند که به صورت کلی بیان شده اند و بدون شک هر شخصی باید متناسب با الگوهای بدنی خود اقدام به تعیین بهترین زمان خوابیدن خود کند. توجه داشته باشید که این محدوده که در بخش قبلی بیان شد می تواند بهترین زمان خواب برای شما باشد ولی این موضوع به آن معنا نیست که شما حتما باید ساعت 9 شب به خواب بروید، گاهی اوقات حتی بعد از تلاش های فراوان و هفتگی نیز شما نمی توانید ساعت خواب خود را بر روی این ساعت تنظیم کنید، این موضوع باعث می شود تا شما به نوعی با سیستم بدنی خود مقابله کنید که این کار نیز می تواند معایب زیادی برای شما داشته باشد، بنابراین توصیه ما این است که در همین محدوده که در بخش قبلی بیان شد سعی کنید بهترین زمان خوابیدن خود را پیدا کنید تا بتوانید خوابی راحت را داشته باشید.

بهترین زمان خوابیدن

سعی کنید این نکات را رعایت کنید

گاهی اوقات تنها تعیین بهترین زمان خواب و بهترین زمان بیدار شدن از خواب کافی نیست و شما باید نکاتی را رعایت کنید که باعث می شود تا خواب راحت تری را داشته باشید و سریع تر به خواب بروید، به عنوان مثال سعی کنید به هیچ وجه قبل از خواب نوشیدنی هایی مانند چای و یا قهوه ننوشید، یک دوش آب گرم بگیرید تا بتوانید راحت تر بخوابید، سعی کنید استرس را از خود دور کنید و از استاندارد بودن کالا خواب خود اطمینان حاصل فرمایید و بسیاری از نکات دیگر که با کمی جست و جو می توانید اطلاعات زیادی درباره آن ها بدست بیاورید.

تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

انواع بالش های داتیس:

داتیس بیش از ۲۳۰ نوع تخت خواب دارد(کلاسیک- آپشنال- مدرن- ضدزلزله): مشاهده انواع مدل تخت خواب ها:

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 821 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.