آبان 6, 1398

در مورد ملحفه بیمارستانی بیشتر بدانیم

۰
ملحفه بیمارستانی

ملحفه بیمارستانی باید دارای ویژگی های خاصی باشد و علاوه بر این باید به صورت مرتب شستشو شود، بیمارستان یک محیط بسیار بهداشتی است که با وجود بهداشتی بودن به میزان زیادی در معرض بیماری های مختلف قرار دارد چرا که بیماران مختلف با ویروس های متنوع و شرایط بهداشتی متفاوت در آن حضور دارند، بنابراین یکی از مهمترین مشخصه های یک بیمارستان خوب این است که بتواند شرایط بهداشتی مناسبی را برای بیماران خود فراهم کند که برای انجام این کار اولین چیزی که نیاز است این است که ملحفه بیمارستانی با کیفیتی برای بیمارستان تهیه شده و هر روز به صورت مرتب شستشو شوند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص ملحفه بیمارستانی صحبت کنیم و اطلاعاتی را در خصوص آن در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که علاقه مند به ملحفه های بیمارستانی، انواع آنها و همینطور ویژگی های آنها هستید، به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

چرا ملحفه بیمارستانی دارای اهمیت زیادی است؟

قبل از آنکه بخواهیم درباره ویژگی های ملحفه بیمارستانی صحبت کنیم بهتر است ابتدا درباره دلیل اهمیت آن صحبت کنیم، بیمارستان جایی است که افراد با بیماری ها و مشکلات مختلف در آن حضور پیدا می کنند، گاهی اوقات ممکن است بر روی یک تخت و ملحفه یک بیمار با مشکلات عفونتی دراز کشیده باشد و یا فردی که دارای خونریزی است بر روی یک تخت دراز کشیده باشد. گاهی اوقات حتی یک شخص که دچار سرماخوردگی شده است تنها برای چند دقیقه بر روی تخت دراز می کشد و همین چند دقیقه کافی است که بتواند ویروس خود را به ملحفه بیمارستانی منتقل کند، در چنین شرایطی نفر بعدی که بر روی این تخت می خوابد ممکن است این ویروس جذب بدن او شود و برای او مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند. به همین دلیل است که معمولا یکی از مهمترین ویژگی های بهداشتی مربوط به بیمارستان ها این است که ملحفه های بیمارستانی آنها دارای کیفیت خوبی باشد و به صورت روزانه شستشو و تعویض شود.

ویژگی های ملحفه های بیمارستانی

حال که با اهمیت کیفیت بالای ملحفه بیمارستانی آشنا شدید بهتر است درباره این موضوع صحبت کنیم که یک ملحفه بیمارستانی باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتواند انتخاب مناسبی باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اولین ویژگی ملحفه های بیمارستانی این است که این ملحفه ها باید در مقابل شستشو مقاوم باشند چرا که همانطور که گفته شد نیاز است که این ملحفه ها به صورت روزانه شستشو شوند و در صورتی که کیفیت پایینی داشته باشند می توانند هزینه زیادی را برای جایگزینی برای بیمارستان به وجود بیاورند. دومین ویژگی این ملحفه ها این است که باید دارای لطافت کافی باشند، در غیر این صورت بیماران ممکن است با خوابیدن بر روی آنها احساس ناراحتی داشته باشند و سومین ویژگی یک ملحفه بیمارستانی خوب نیز این است که در برابر پارگی مقاوم باشد.

ملحفه بیمارستانی

ملحفه بیمارستانی از چه پارچه ای تولید می شود؟

نکته دیگری که در خصوص ملحفه های بیمارستانی وجود دارد که شما باید بدانید این است که این ملحفه ها از چه جنس پارچه ای تولید می شود؟ این ملحفه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها از یک جنس خاص تولید می شوند. یک دسته از ملحفه های بیمارستانی معمولا از جنس پارچه اسپان باند بیمارستانی که با نام پارچه یک بار مصرف بیمارستانی نیز شناخته می شوند تولید می شوند که امروزه در بیمارستان ها کاربرد بسیار زیادی دارند، دسته دیگری از این ملحفه ها از پارچه های تترون بیمارستانی و همینطور پارچه ترگال بیمارستانی تولید می شوند که این ملحفه ها نیز کاربرد بسیار زیادی در بیمارستان ها دارند، یک دسته دیگر از پارچه های بیمارستانی هم که بسیار کاربردی هستند پارچه هایی هستند که با فناوری نانو ساخته می شوند و دارای ویژگی های فوق العاده نیز هستند که امروزه به میزان زیادی از آنها استفاده می شود.

ملحفه بیمارستانی

استفاده از ملحفه های بیمارستانی یکبار مصرف

یک نوع ملحفه بیمارستانی که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد ملحفه های یکبار مصرف هستند که استفاده از آنها مزایای بسیار زیادی دارد و باعث می شود که دیگر نیازی به شستشوی ملحفه ها نباشد و علاوه بر این از لحاظ بهداشتی نیز شرایط بسیار مناسبی را در بیمارستان ها به وجود می آورد. نکته بسیار مهمی که در خصوص این ملحفه های بیمارستانی وجود دارد این است که شما با تهیه کردن آنها دیگر نیازی به صرف هزینه های فراوان برای شستشو، دوخت و دوز، تعمیر و رفو ندارید. مزیت بسیار مهم دیگری که استفاده از این ملحفه های بیمارستانی برای شما دارد این است که جابجایی آنها نیز بسیار راحت است و نیازی به زحمت زیاد ندارد.

ملحفه بیمارستانی

ملحفه های تترون و تلگار

نوع دیگری از ملحفه های بیمارستانی ملحفه های تترون هستند که به گفته بسیاری از کارشناسان جزو بهترین نوع ملحفه های بیمارستانی به شمار می آیند، ملحفه بیمارستانی تترون دارای ضخامت نسبتا مناسبی است و وزن آن نیز از سایر انواع ملحفه های بیمارستانی بیشتر است، این ملحفه بیمارستانی معمولا در رنگ سفید تولید می شود ولی با این حال رنگ های دیگر آن نیز در بازار موجود است که می توانید آنها را نیز انتخاب نمایید. ملحفه ترگال نیز یکی دیگر از ملحفه های پرکاربرد در بیمارستان ها است که از این نوع پارچه معمولا به جز تولید ملحفه های بیمارستانی در مواردی همچون تولید انواع مختلف لباس های بیمارستانی نیز استفاده می شود که این موضوع نشان دهنده کیفیت بسیار بالای این نوع پارچه و کاربرد زیاد آن می باشد.

ملحفه بیمارستانی

ملحفه بیمارستانی تولید شده با فناوری نانو

این ملحفه ها دارای ویژگی هایی فراتر از یک ملحفه بیمارستانی ساده هستند و البته به دلیل وجود این ویژگی های منحصر به فرد قیمت آنها نیز از ملحفه های معمولی بیشتر است، استفاده از این ملحفه ها باعث می شود تا درد بیمارانی که دچار دردهای موضعی هستند تسکین پیدا کند، نکته بسیار جالب در خصوص این ملحفه ها این است که باعث می شوند تا بیمار خواب راحت تری داشته باشد، بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دنبال ملحفه ای خاص با ویژگی هایی بسیار جالب برای بیمارستان هستید به شما توصیه می کنیم حتما اقدام به تهیه ملحفه هایی که با فناوری نانو ساخته شده اند کنید. همانطور که گفته شد این نوع از کیفیت بالایی برخوردار است.

مشاهده انواع تشک های بیمارستانی:

 

Rate this post
1

بازدیدها 1409 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.