آبان 4, 1398

راهکارهایی مناسب برای زود خوابیدن

۰
زود خوابیدن

همه ما با مشکل بی خوابی رو به رو شده ایم و می دانیم که گاهی اوقات این مشکل تا چه میزان می تواند برای ما اذیت کننده باشد، امروزه مشکل بی خوابی باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای زود خوابیدن باشند، ما در این مطلب سعی خواهیم کرد تا بهترین راهکارهای زود خوابیدن را در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که با مشکل بی خوابی در شب ها رو به رو هستید بتوانید با مطالعه کامل این مطلب این مشکل خود را به راحتی هرچه تمام حل کنید.

با فکر کردن به کارها ذهن خود را آرام کنید

متخصصان تحقیقات بسیار زیادی را در زمینه حل مشکل بی خوابی انجام داده اند که یکی از نتایج بسیار جالب این تحقیقات این بوده است که افرادی که شب ها در زمان خواب به کارهای خود در طول روز فکر می کنند معمولا سریع تر از سایر افراد به خواب می روند. دلیل تاثیر این موضوع بر روی زود خوابیدن این است که محققان ادعا دارند این کار باعث می شود تا ذهن در شرایط مناسبی قرار گیرد، به صورت کلی معمولا به دلایل مختلف ذهن افراد در زمان خواب ناآرام است و همین موضوع نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی بی خوابی آن ها می گذارد، اما زمانی که افراد به کارهایی که در طول روز انجام داده اند و یا صحنه هایی که دیده اند فکر می کنند به ذهن خود کمک می کنند تا به شرایط آرامی برسد و در نتیجه می توانند خواب راحت تری داشته باشند و سریع تر به خواب بروند.

زود خوابیدن

پارادوکس خواب راه حلی مناسب برای زود خوابیدن

یکی از مهمترین مشکلاتی که افرادی که دچار بی خوابی شده اند با آن رو به رو می شوند این است که هر چقدر که تلاش می کنند تا ذهن خود را آرام کنند و به خواب بروند این تلاش آن ها نتیجه عکس می دهد و باعث می شود تا آن ها مدت زمان بیشتری بیدار باقی بمانند، کارشناسان و محققان این حوزه در این زمینه نیز تحقیقات گسترده ای را انجام داده اند و به یک راهکار عملی فوق العاده جالب دست پیدا کرده اند که نام این راهکار پارادوکس خواب است. به گفته این محققان زمانی که افراد در راستای زود خوابیدن تلاش می کنند این تلاش آن ها با شکست رو به رو می شود ولی زمانی که این افراد تلاش می کنند تا بیدار بمانند معمولا بعد از چند دقیقه به خواب فرو می روند، این موضوع به دلیل ضعیف بودن مغز در پردازش افکار منفی است که باعث می شود تا در چنین شرایطی مغز به بدن شما دستور خوابیدن دهد و باعث شود که شما هر چه سریع تر بخوابید.

زود خوابیدن

بر روی یک رویا تمرکز کنید

خیالبافی یکی از راهکاری های جالب زود خوابیدن است، افرادی که شب ها قبل از خواب رویاپردازی می کنند معمولا خیلی سریع تر از سایر افراد به خواب می روند و در طول خواب شبانه نیز خواب راحت تری دارند و بی خواب نمی شوند. شاید برای شما این موضوع جالب باشد ولی باید بدانید که این کار یک نوع مدیتیشن به شمار می آید که باعث می شود تا مغز انسان به میزان زیادی به آرامش برسد و در نتیجه نیز می تواند خیلی سریع تر به خواب برود. برای این که خواب سریعی را تجربه کنید به شما توصیه می کنیم سعی کنید رویای شاد را تصور کنید، خانه ای در داخل یک جنگل و در کنار یک رودخانه در کنار خانواده می تواند یکی از هزاران رویایی باشد که بسیاری از افراد آن را آرزو دارند، این کار باعث می شود تا مغز شما خیلی سریع فرمان خواب را صادر کند و در نتیجه شما نیز جزو کسانی خواهید بود که زود خوابیدن را تجربه خواهید کرد.

زود خوابیدن

با آهنگ خواندن ذهن خود را آرام کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که معمولا در ورزش یوگا پیشنهاد می شود این است که افراد می توانند با زمزمه یک آهنگ مورد علاقه ذهن خود را به میزان بسیار زیادی آرام کنند، شما از این روش می توانید در زمان خواب نیز استفاده کنید، محققانی که در حوزه بررسی دلایل بی خوابی افراد فعالیت دارند ادعا دارند که زمزمه یک آهنگ مورد علاقه می تواند یکی از بهترین راهکارهای زود خوابیدن باشد، آن ها می گویند افرادی که در زمان خواب موسیقی مورد علاقه خود را زمزمه می کنند باعث می شوند تا ذهن آن ها به آرامش مناسبی برسد و در نتیجه زودتر از سایر افراد به خواب می روند. نکته بسیار مهم در حین انجام این کار این است که سعی کنید نفس خود را به آرامی بیرون دهید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا بتوانید خیلی سریع به خواب بروید.

زود خوابیدن

برای زود خوابیدن نظم داشته باشید

داشتن نظم یکی دیگر از راهکارهایی است که محققان برای زود خوابیدن پیشنهاد می کنند، محققان ادعا دارند که افرادی که زمان معینی را برای خواب تعیین می کنند و سر وقت به تخت خواب خود می روند معمولا زودتر از سایر افراد می خوابند و خواب با کیفیت تری را نیز تجربه خواهند کرد، نکته دیگری که در خصوص این موضوع وجود دارد این است که شما در زمان خواب باید شرایط مناسبی را برای خواب خود تعیین کنید و سعی کنید تمامی این شرایط را در زمان خواب عمل کنید. به عنوان مثال شب ها حتما باید نور اتاق خود را برای خواب تنظیم کنید تا بدن شما به نور کم عادت کند و شما با قرار گرفتن در محیطی کم نور بتوانید سریع تر از همیشه به خواب روید.

زود خوابیدن

نکات پایانی

به صورت کلی زود خوابیدن مزایای بسیار زیادی را برای بدن انسان دارد، شما با زود خوابیدن می توانید احساس خستگی را از خود دور کنید و باعث شوید که صبح ها با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوید. نکاتی که در بخش های قبلی به شما بیان کردیم تنها چند مورد از مواردی بودند که می توانید برای زود خوابیدن از آن ها کمک بگیرید، راهکارهای بسیار زیادی برای این کار وجود دارد که می توانید با انجام دادن آن ها یک خواب سریع را تجربه کنید. به عنوان مثال شما با ورزش کردن می توانید باعث احساس خستگی بیشتر در خود شده و در نتیجه شب ها سریع تر به خواب بروید.

علاوه بر نکات ذکر شده از خرید تشک نامناسب غافل نشوید. تشک مناسب طبی و استاندارد داتیس بسیار به شما کمک می کند تا خواب راحتی را تجربه کنید.

مشاهده انواع تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 995 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.