آبان 8, 1398

علت جابجایی در خواب چیست و چرا بعد از آن بی خواب می شویم

۰
جابجایی در خواب

جابجایی در خواب مشکلی است که ممکن است بسیاری از ما درگیر آن باشیم و به همین دلیل ممکن است خواب راحتی را در طول شب نداشته باشیم، این مشکل امروزه گریبانگیر بسیاری از افراد شده و باعث بی خوابی این افراد می  شود، ما در این مطلب قصد داریم آخرین تحقیقاتی که در زمینه علت جابجایی در خواب انجام شده است را در اختیار شما قرار دهیم و اطلاعات کاملی در این خصوص به شما ارائه دهیم، بنابراین در صورتی که شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که با مشکل جابجایی در خواب و بی خوابی بعد از آن مواجه هستید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

جابجایی در خواب یک مشکل شایع

جابجایی در خواب مشکلی است که می تواند باعث شود تا شما از خواب بیدار شوید و خواب راحتی نداشته باشید، نکته بسیار مهم درباره این موضوع این است که جابجایی در خواب مشکلی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و به همین دلیل نیازی نیست که شما نگرانی خاصی در این زمینه نداشته باشید، این مشکل به راحتی با رعایت کردن برخی از نکات که به سلامت بدن شما مربوط است قابل حل است و به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم هیچ گونه نگرانی نداشته باشید و سعی کنید این مطلب را به دقت مطالعه کنید و نکاتی که در این مطلب بیان می کنیم را حتما رعایت کنید تا در طول خواب جابجایی زیاد نداشته باشید و بتوانید خواب راحتی داشته باشید.

جابجایی در خواب

سوء هاضمه یک دلیل مهم برای این موضوع

محققان و علی الخصوص محققانی که در حوزه طب سنتی فعالیت دارند سال ها است که به بررسی علت جابجایی در خواب و بی خوابی بعد از آن پرداخته اند و تحقیقات بسیار زیادی را در این حوزه انجام داده اند، یکی از جالب ترین نتایج این محققان این بوده است که افرادی که دچار سوء هاضمه هستند معمولا بیشتر از سایر افراد در معرض این مشکل قرار می گیرند و شب ها علاوه بر این که خواب راحتی ندارند در طول خواب نیز زیاد جابجا می شوند و به همین دلیل معمولا خواب با کیفیتی ندارند و صبح ها به خستگی از خواب بیدار می شوند. کارشناسان راه حل های متنوعی را برای این افراد ارائه می دهند که مهمترین این راه حل ها این است که افرادی که دچار سو هاضمه هستند بهتر است که حداقل 3 ساعت قبل از خواب یک شام سبک بخورند تا در زمان خواب عمل هضم غذا توسط بدن آن ها انجام شده باشد و بتوانند خواب راحتی را داشته باشند.

جابجایی در خواب

یک نکته مهم برای هضم غذا

افرادی که با مشکل سوء هاضمه رو به رو هستند و مشکل جابجایی در خواب و همینطور بی خوابی گریبانگیر آن ها شده است باید بدانند که آب خوردن همراه غذا و یا بلافاصله بعد از غذا می تواند عمل هضم غذا را با مشکل رو به رو می کند و باعث می شود تا بدن افراد نتواند هضم غذا را به خوبی انجام دهد و در نتیجه این موضوع نیز افراد نمی توانند خواب راحتی را در طول شب داشته باشند. بنابراین اگر شما نیز جزء افرادی هستید که با مشکل هضم غذا رو به رو هستید به شما توصیه می کنیم به هیچ وجه بعد از غذا و یا در حین میل کردن غذا آب ننوشید، یکی از نکات بسیار جالبی که محققان حوزه سلامت بیان می کنند این است که افرادی که در حین میل کردن غذا، غذا را به خوبی می جوند معمولا بعد از غذا نیازی به نوشیدن آب ندارند، دلیل این موضوع این است که بزاق دارای 90 درصد آب است و همین آب می تواند نیاز انسان را تا یک الی دو ساعت بعد از غذا برطرف کند.

جابجایی در خواب

موسیقی در حین غذا خوردن باعث حل مشکل جابجایی در خواب می شود؟

یکی از نکات بسیار جالبی که باید در خصوص مشکل جابجایی در خواب و بدانید این است که گوش دادن به موسیقی های مناسب و آرام بخش در زمان میل کردن غذا میتواند باعث شود که مشکل سوء هاضمه شما تا حدود زیادی حل شده و در نتیجه شما در طول شب خواب راحتی را داشته باشید و کمتر دچار مشکل جابجایی در خواب شوید. به گفته کارشناسان سلامت که تحقیقات زیادی را در این زمینه در سال های اخیر انجام داده اند گوش دادن به موسیقی های آرام بخش تاثیر بسیار زیادی بر روی هضم غذا دارد و باعث می شود تا بیشتر میزان غذایی که میل کرده اید صرف رشد و سوخت و ساز بدن شده و به همین دلیل سریع تر هضم شود. بنابراین اگر شما نیز با این مشکل بزرگ رو به رو هستید می توانید به راحتی با گوش دادن به موسیقی در زمان میل کردن غذا آن را حل کنید.

جابجایی در خواب

همراه با غذا سالاد نخورید!

به گفته بسیاری از محققان سالاد خوردن همراه با غذا می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی هضم غذای شما داشته باشد و باعث شود که شما شب ها خواب راحتی را نداشته باشید. این کارشناسان ادعا دارند که میل کردن سالاد همراه با غذا می تواند باعث شود تا عملکرد معده شما ضعیف شود و به همین دلیل معده قدرت خود برای هضم غذا را از دست می دهد. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به خوردن سالاد دارید به شما توصیه می کنیم حتما سالاد را به تنهایی و با فاصله با زمان میل کردن غذای خود بخورید تا به این ترتیب باعث شوید که معده شما عملیات هضم غذا را به خوبی انجام دهد ودر نتیجه آن نیز مشکل جابجایی در خواب و بی خوابی بعد از آن به راحتی حل شود.

جابجایی در خواب

تاب سواری قبل از خواب راهکاری جالب برای حل مشکل جابجایی در خواب

بله درست است تاب سواری می تواند باعث شود که مشکل جابجایی در خواب به راحتی حل شود، امروزه افراد مسن و کودکان معمولا شرایط ورزش کردن بعد از غذا را ندارند و البته ورزش کردن در ساعات نزدیک به خواب خود عامل مهمی برای بی خوابی است، بنابراین محققان به دنبال راهکاری جدیدی برای هضم غذا بودند، آن ها در نتیجه این تحقیقات خود یافتند که تاب سواری می تواند بهترین گزینه به جای ورزش کردن بعد از شام باشد، شما با کمی تاب سواری می توانید به عملیات هضم غذا کمک زیادی کنید و شب ها خواب راحت تری داشته باشید.

علاوه بر نکات ذکر شده این مورد را از یاد نبرید که انتخاب تشک نامناسب هم می تواند این گزینه را تشدید کند. پس در خرید تشک بسیار دقت کنید.

تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 1568 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.