مهر 22, 1398

نکاتی بسیار مهم در خصوص خوابیدن بعد از عمل سزارین

۰
خوابیدن بعد از عمل سزارین

خوابیدن بعد از عمل سزارین معمولا یکی از مهمترین مشکلاتی است که بانوان دچار آن می شوند، به صورت کلی عمل سزارین یکی از عمل های جراحی بسیار سخت است که بعد از آن باید مراقبت های ویژه ای را انجام دهید. خوابیدن بعد از عمل سزارین معمولا نیازمند دانستن نکاتی بسیار مهم است که باعث می شود تا شما با خوابیدن بعد از عمل سزارین اذیت نشوید و بتوانید خواب راحتی را داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم نکاتی بسیار مهم را در خصوص خوابیدن بعد از عمل سزارین برای شما بیان کنیم که به شما کمک می کند تا خوابی راحت را داشته باشید و در طول خواب اذیت نشوید. بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از بانوانی هستید که با روش سزارین وضع حمل کرده اید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

برای کاهش فشار در هنگام خوابیدن بعد از عمل سزارین به پهلو بخوابید

یکی از عوامل بسیار مهمی که می تواند بر روی راحت خوابیدن بعد از عمل سزارین تاثیر گذار باشد این است که در زمان خوابیدن به پهلو بخوابید، معمولا بانوانی که عمل سزارین انجام می دهند به دلیل بخیه هایی که می خورند باید فشار کمتری را به ناحیه شکم خود بیاورند تا بخیه های آن ها باز نشود به همین علت است که‌ معمولا پزشکان به این بانوان توصیه می کنند که به پهلو بخوابند، به پهلو خوابیدن باعث می شود تا فشار کمتری به ناحیه شکم شما وارد شود، نکته بسیار مهمی که در خصوص این روش خوابیدن بعد از عمل سزارین وجود دارد این است که این روش بهترین راه خوابیدن برای افرادی است که در  روزهای بعد از سزارین درد ندارند و شب ها به دلیل درد زیاد نمی توانند خواب راحتی را داشته باشند. از آن جایی که خوابیدن به پهلو به گردش جریان خون در بدن شما کمک می کند به همین علت است که برای کاهش درد معمولا پزشکان توصیه می کنند که شب ها به پهلو بخوابید.

خوابیدن بعد از عمل سزارین

در روزهای اول به پشت بخوابید

یکی دیگر از روش های خوابیدن بعد از عمل سزارین این است که در روزهای نخست و بعد از انجام عمل سزارین سعی  کنید که به پشت بخوابید، این نوع خوابیدن به شما کمک می کند تا بتوانید خواب راحت تری را داشته باشید، دلیل این موضوع این است که معمولا در روزهای نخست بعد از عمل سزارین درد زیادی در ناحیه شکم وجود دارد، این نوع خوابیدن علی الخصوص زمانی که یا بالش نرم را زیر زانوهای خود قرار می دهید به شما کمک می کند تا درد کمتری را تجربه کنید و در زمان بیدار شدن از خواب نیز راحت تر از تخت خود برخیزید.

خوابیدن بعد از عمل سزارین

اگر مشکل تنفسی دارید ارتفاع بالاتنه را در زمان خواب افزایش دهید

یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی که در زمان خوابیدن بعد از عمل سزارین معمولا بانوان با آن رو به رو می شوند این است که نمی توانند در حالت دراز کشیده به خوبی نفس بکشند و همین موضوع نیز باعث می شود تا نتوانند خواب راحتی را داشته باشند، اگر شما نیز جزو افرادی هستید که با این مشکل رو به رو هستید توصیه ما به شما این است که سعی کنید ارتفاع بالاتنه خود را افزایش دهید تا بتوانید به راحتی مشکل تنفسی خود را حل کنید، زمانی که ارتفاع بالاتنه خود را افزایش می دهید سر شما بالاتر از سایر اعضای بدنتان قرار می گیرد و به همین علت نیز شما راحت تر نفس می کشید. حال سوالی که ممکن است در این جا برای شما پیش آمده باشد این است که در صورتی که با افزایش ارتفاع بالاتنه نتوانستیم به خواب برویم چه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که توصیه ما برای افرادی که با این کار راحت نیستند این است که بالش هایی را در زیر زانو و زیر باسن خود قرار دهند که این کار نیز می تواند باعث بهبود عملکرد تنفس شما شود و علاوه بر این باعث اذیت شدن شما در زمان خواب نیز نخواهد شد.

خوابیدن بعد از عمل سزارین

برای خوابیدن در کوتاه مدت عمودی خوابیدن را امتحان کنید

یکی از بهترین روشهایی که برای خوابیدن بعد از عمل سزارین برای مدت زمانی کوتاه وجود دارد خوابیدن به صورت عمودی است، شما می توانید همانطور که بر روی مبل نشسته اید به خواب بروید و خوابی کوتاه ولی با کیفیت و بدون درد را تجربه کنید. دو نکته درباره این نوع خوابیدن وجود دارد که حتما باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید، نکته اول این است که این نوع خوابیدن بیشتر برای مدت زمان های کوتاه کاربرد دارد و در صورتی که بیشتر از یک ساعت به این شکل بخوابید می تواند عوارضی را برای شما داشته باشد، نکته دیگر این است که در صورتی که قصد خوابیدن به صورت عمودی در دوران بعد از عمل جراحی سزارین را دارید توصیه ما به شما این است که حتما چندین بالش را پشت خود به منظور تکیه دادن قرار دهید تا خواب راحت تری را داشته باشید.

خوابیدن بعد از عمل سزارین

به توصیه های پزشک خود برای خوابیدن بعد از عمل سزارین گوش دهید

از مهم ترین نکاتی که باید در خصوص خوابیدن بعد از عمل جراحی سزارین بدانید این است که شما حتما باید توصیه های پزشک متخصص خود را گوش داده و به آنها عمل کنید، در بسیاری از موارد متاسفانه دیده می شود که افراد به توصیه های پزشک خود در زمینه مراقبت های بعد از عمل سزارین گوش نمی دهند و به همین دلیل نیز دچار مشکلات مربوط به خوابیدن بعد از عمل می شوند و نمی توانند خواب راحتی را داشته باشند. بنابراین مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که عمل کردن به توصیه های پزشک می تواند بهترین راه حل برای راحت تر خوابیدن باشد.

خوابیدن بعد از عمل سزارین

نکات پایانی در خصوص این موضوع

توجه داشته باشید که داشتن مشکل با خوابیدن بعد از سزارین تنها گریبانگیر شما نمی شود و امروزه بسیاری از افراد دچار این مشکل می شوند که به هیچ وجه جای نگرانی نیست، شما برای حل این مشکل تنها کافی است که توصیه های پزشک خود را عمل کنید و از روش هایی که ما در این مطلب به شما معرفی کردیم برای خوابیدن کمک بگیرید تا بتوانید در طول شب خوابی راحت تر و بدون درد را تجربه کنید و در طول خواب نیز کمتر اذیت شوید و همچنین استفاده از کالا خواب مناسب را از یاد نبرید که برند داتیس گزینه بسیار مناسبی می باشد.

تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

انواع بالش های داتیس:

داتیس بیش از ۲۳۰ نوع تخت خواب دارد(کلاسیک- آپشنال- مدرن- ضدزلزله): مشاهده انواع مدل تخت خواب ها:

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 1832 مشاهده

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.