آبان 25, 1398

نکاتی درباره تاثیر خوابیدن با افکار منفی

۰
خوابیدن با افکار منفی

شاید باور نکنید ولی خوابیدن با افکار منفی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث شود تا شما دچار بی خوابی شوید، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص این موضوع صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص تاثیر افکار منفی در خواب صحبت کنیم و اطلاعاتی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که با افکار منفی به خواب می روید حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

تحقیقاتی در خصوص خوابیدن با افکار منفی

در سال های اخیر موضوع خوابیدن با افکار منفی باعث بد خوابی بسیاری از افراد شده است و همین موضوع نیز باعث شده است تا بسیاری از محققان تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کنند تا  دلیل تاثیر خوابیدن با افکار منفی بر روی بدخوابی را متوجه شوند. یکی از گسترده ترین تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است تحقیقاتی بود که در یکی از موسسه های تحقیقاتی دانشگاه پکن چین صورت گرفت و در این تحقیقات محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که با افکار منفی به خواب می روند دیرتر از سایر افراد می توانند خاطرات بد خود را فراموش کنند. اگر در زمینه خواب عمیق اطلاعاتی را داشته باشید حتما می دانید که یک خواب خوب می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی حافظه و قدرت یادگیری شما داشته باشد، بنابراین زمانی که با افکار منفی به خواب می روید در واقع از آرامش مغز خود جلوگیری می کنید. به صورت کلی خواب REM خوابی است که در آن معمولا چشم ها به سرعت حرکت می کنند و افراد معمولا در این نوع خواب رویا می بینند، برای این که مغز به درستی بتواند اطلاعاتی که در طول روز بدست آورده است را به حافظه بلند مدت انتقال دهد نیازمند این نوع خواب می باشد، بنابراین فراموش نکنید که این نوع خواب برای هر کسی ضروری است.

عکس 1

نکاتی در خصوص افکار منفی و خاطرات بد

یکی از نکاتی که در خصوص افکار منفی وجود دارد این است که به صورت کلی افراد مختلف به هیچ وجه تمایل ندارند که این افکار را به همراه خود داشته باشند اما نکته ای که در خصوص آن وجود دارد این است که این خاطرات هرگز به صورت کامل ریشه کن نمی شوند و به همین علت است که افراد مختلف خوابیدن با افکار منفی را تجربه می کنند و دچار بی خوابی می شوند. با وجود این موضوع ولی محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که با مشکل خوابیدن با افکار منفی و بی خوابی رو به رو می شوند می توانند با استفاده از روش هایی خاص به مقابله با این افکار منفی بپردازند و آن ها را از خود دور کنند که در ادامه بیشتر درباره این روش ها صحبت خواهیم کرد.

خوابیدن با افکار منفی

مشکل بزرگ افرادی که با مشکل خوابیدن با افکار منفی رو به رو هستند

به گفته محققان افرادی که نمی توانند مشکل خوابیدن با افکار منفی را حل کنند معمولا آن دسته از افرادی هستند که با مشکلات و اختلالات روانی رو به رو هستند، از جمله مهمترین اختلالاتی که می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی این مشکل بگذارند می توان به استرس و همینطور افسردگی اشاره کرد که افرادی که دچار این اختلالات هستند معمولا نمی توانند مشکل خوابیدن با افکار منفی را نیز حل کنند. یکی از مهم ترین تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که خاطرات عاطفی معمولا در مقابل سرکوب شدن مقاومت می کنند و همین موضوع نیز باعث می شود تا افراد نتوانند خاطرات عاطفی خود را فراموش کنند و به همین دلیل نیز این خاطرات به صورت کامل در ذهن آنها ثبت می شود.

خوابیدن با افکار منفی

یک آزمایش جالب

در یکی از آزمایش هایی که در زمینه تاثیر خوابیدن با افکار منفی بر روی خواب صورت گرفته است 73 دانشجوی پسر در این آزمایش شرکت کردند که تا در یک آزمایش دو روزه که در آن باید افکار منفی خود را سرکوب می کردند تا بتوانند به خواب راحت تری بروند شرکت کنند. یک نکته جالب درباره این آزمایش این بود که افرادی که در آن شرکت کرده بودند مجبور بودند که بین تصاویر بد و افراد مختلف ارتباطی برقرار کنند، این ارتباط به این شکل بود که به افراد تصاویری نشان داده می شد و با مشاهده این تصاویر باید شرکت کنندگان یک تصویر بد را به خاطر بیاورند. بعد از گذشت مدت زمانی با نشان دادن دوباره این تصاویر از آن ها خواسته می شد که تصاویر و افکار بد حاصل از این تصاویر را سرکوب کنند. نتیجه بسیار جالب این آزمایش این بود که افرادی که 24 ساعت بعد از گذشتن از اولین بار که تصاویر را مشاهده کردند بیشتر افکار بد را به خاطر می آوردند و افرادی که تنها 30 دقیقه بعد تصاویر به آنها نشان داده می شد در سرکوب کردن افکار بد موفق تر بودند.

خوابیدن با افکار منفی

یک نتیجه گیری کلی از این آزمایش

با توجه به موارد گفته شده افرادی که خوابیدن با افکار منفی را تجربه می کنند بیشتر این افکار در ذهن آن ها باقی می ماند و در نتیجه دیرتر این افکار منفی را فراموش می کنند، بنابراین یک توصیه کلی به شما این است که حتما سعی کنید ابتدا افکار منفی را از ذهن خود دور کنید و بعد از آن به خواب بروید چرا که خوابیدن با افکار منفی می تواند باعث شود که شما در مدت زمانی طولانی تر این افکار را فراموش کنید.

خوابیدن با افکار منفی

چند راهکار برای دور کردن افکار منفی

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که خوابیدن با افکار منفی را تجربه می کنید حتما این توصیه ها را به خاطر داشته باشید و سعی کنید به آن ها عمل کنید. اول اینکه سعی کنید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، نکته دوم این است که در مواردی که در یک موقعیت خاص افکار منفی به سمت شما هجوم می آورند سعی کنید این موقعیت را ترک کنید که این موقعیت می تواند یک موقعیت مکانی باشد و یا این که صرفا نزدیکی به یک فرد خاص باشد. نکته بعدی این است که سعی کنید از افرادی که افکار منفی را در شما به وجود می آورند دوری کنید، نزدیکی به این افراد می تواند باعث شود که افکار منفی تاثیر بیشتری بر روی شما بگذارند.

برای مشاهده انواع تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس کافی است کلیک کنید:

 

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 447 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.