آبان 1, 1398

نکاتی مهم و بسیار جالب در خصوص تاثیر موسیقی بر خواب

۰
تاثیر موسیقی بر خواب

تحقیقات گسترده ای که بر روی تاثیر موسیقی بر خواب انسان انجام شده است نشان می دهد که موسیقی و خواب ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. شاید برای شما جالب باشد که تاثیر موسیقی بر خواب در سال های اخیر بسیار مورد توجه محققان حوزه سلامت و خواب بوده است و به همین دلیل است که آزمایش های متعددی بر روی این موضوع انجام شده است، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص این تاثیر موسیقی بر خواب افراد صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب، یک عادت خوب یا بد؟

یک نظرسنجی بسیار جالب نشان می دهد که بسیاری از افراد قبل از خوابیدن علاقه دارند که به موسیقی گوش دهند، این افراد ادعا دارند که گوش دادن به موسیقی می تواند باعث شود که آن ها سریع تر به خواب بروند و در طول خواب شبانه خواب راحت تری را داشته باشند، در واقع آن ها ادعا دارند که تاثیر موسیقی بر خواب آنها یک تاثیر مثبت است و باعث می شود تا آن ها خواب با کیفیت تری را داشته باشند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمی توانید شب ها خواب راحت تری را داشته باشید می توانید قبل از خواب کمی موسیقی گوش دهید تا بتوانید به راحتی بخوابید، اما سوال بسیار مهمی که در این جا وجود دارد این است که آیا گوش دادن به موسیقی قبل از خواب عوارضی را نیز برای انسان دارد؟ پاسخ این سوال منفی است، به صورت کلی محققان تا به حال تنها دریافته اند که تاثیر موسیقی بر خواب انسان یک تاثیر مثبت است و عوارضی برای انسان ندارد.

تاثیر موسیقی بر خواب

تاثیر موسیقی بر خواب

بعد از آن که نظرسنجی های زیادی در خصوص افرادی که با گوش دادن به موسیقی خواب راحت تری را داشتند انجام شد محققان تحقیقات بسیار زیادی را در این خصوص انجام دادند و آنها نیز به این نتیجه رسیدند که تاثیر موسیقی بر خواب انسان یک تاثیر مثبت است و می تواند باعث بهبود کیفیت خواب افراد شود. امروزه اگر شما نیز با مشکل بی خوابی و یا کیفیت پایین خواب رو به رو شدید و به این منظور به پزشک مراجعه کنید معمولا یکی از راهکارهای غیر دارویی که به شما ارائه می شود این است که قبل از خواب اقدام به گوش دادن به موسیقی کنید و حتی در صورت امکان اجازه دهید تا همراه با گوش دادن به موسیقی به خواب بروید. به گفته این محققان این کار باعث می شود تا مغز شما احساس آرامش بیشتری داشته باشد و در نتیجه سریع تر فرمان خواب را صادر می کند.

تاثیر موسیقی بر خواب

یک نکته بسیار مهم

حال که با تاثیر موسیقی بر خواب آشنا شدید نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که قصد دارید قبل از خواب به موسیقی گوش دهید بهتر است از هندزفری برای این کار استفاده نکنید، امروزه یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد با آن رو به رو می شوند این است که به دلیل استفاده بیش از حد از هندزفری معمولا به بافت پوستی گوش شما آسیب می رسد و احتمال آسیب های جدی تر نیز در این شرایط وجود دارد. بنابراین در صورتی که قصد دارید شب ها قبل از خواب موسیقی گوش دهید بهتر است که از سایر ابزارهای صوتی برای این کار استفاده کنید که از جمله این ابزارهای صوتی می توان به باندهای صوتی و یا حتی بالش های هوشمند اشاره کرد که شرایط بسیار خوبی را برای گوش دادن به موسیقی برای شما به وجود می آورند.

تاثیر موسیقی بر خواب

نکاتی علمی درباره تاثیر موسیقی بر خواب

تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی های آرام و کلاسیک می تواند راه حلی مناسب برای درمان بی خوابی و یا کیفیت پایین خواب باشد، در یکی از تحقیقاتی که درباره تاثیر موسیقی بر خواب انسان صورت گرفته است دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که موزیک هایی که ضرب آهنگ آن ها 60 ضربه در دقیقه است می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دچار بی خوابی می شوند. شاید عدد 60 برای شما جالب باشد که درباره آن باید بگوییم که زمانی که انسان به خواب می رود تعداد ضربان قلب او به 60 عدد کاهش پیدا می کند که دلیل این موضوع نیز آرامش بدن در طول خواب شبانه و خواب عمیق است، بنابراین زمانی که شما موزیک هایی با 60 ضربه در دقیقه را گوش می دهید باعث می شوید که ضربان قلب شما با موزیک هماهنگ شود و خیلی سریع به 60 عدد برسد و در نتیجه این موضوع نیز شما سریع تر از حالت معمولی به خواب می روید و معمولا خواب راحت تری را نیز تجربه می کنید.

تاثیر موسیقی بر خواب

چه موزیک هایی برای گوش دادن قبل از خواب مناسب هستند؟

با کمی جست و جو می توانید موسیقی های بسیار زیادی را پیدا کنید که ضرب آهنگ پایین تری دارند و باعث آرامش هر چه بیشتر بدن شما در زمان خواب می شوند، گوش دادن به موسیقی هایی که ریتم آرامی دارند می تواند به شما کمک کند تا خواب راحت تری را داشته باشید. نکته بسیار جالبی که باید در خصوص تاثیر موسیقی بر خواب افراد بدانید این است که گوش دادن به هر موسیقی نمی تواند راه حلی مناسب برای درمان بی خوابی باشد، یک تحقیق و آزمایش بسیار جالب که در این مورد انجام شده است نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی هایی مانند هیپ هاپ علاوه بر این که باعث می شود تا شما دیرتر از همیشه به خواب بروید و خواب راحتی را نیز نداشته باشید باعث می شود تا بعد از بیدار شدن از خواب نیز تپش قلب شدیدی را داشته باشید.

تاثیر موسیقی بر خواب

جمع بندی

گوش دادن به موسیقی های بی کلام می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی خواب راحت تر و همینطور سریع تر شما داشته باشد، اگر شما نیز جزو افرادی هستید که خواب راحتی را در طول شب ندارید به شما توصیه می کنیم حتما به موسیقی های آرام بخش و بدون کلام قبل از خواب گوش دهید، موسیقی هایی که توسط پیانو نواخته می شوند می توانند گزینه خوبی برای شما باشند تا با گوش دادن به آن ها به آرامش برسید و خواب بهتری را تجربه کنید.

یک گزینه دیگر که به خواب راحت کمک می کند تشک مناسب و طبی می باشد که حتما برای خرید آن از مشاهده محصولات داتیس غافل نشوید.

مشاهده تشک های استاندارد و طبی و طبی-فنری داتیس:

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 436 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.