شهریور 11, 1398

چطور یک خواب منظم و خوب داشته باشیم؟

۰
خواب منظم و خوب

داشتن یک خواب منظم و خوب مزایای بسیار زیادی را برای انسان دارد و می تواند باعث شود که شما در طول روز احساس شادابی و آرامش خاصی داشته باشید. یکی از مهمترین معضلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند این است که نمی توانند یک خواب منظم و خوب را داشته باشند، این مسئله باعث شده است تا ما در این مطلب تصمیم بگیریم تا کمی بیشتر درباره این مسئله بسیار مهم صحبت کنیم و اطلاعاتی را در خصوص نحوه خوب خوابیدن به شما ارائه دهیم تا شما نیز از این پس بتوانید به راحتی و با آرامش بخوابید.

خواب و تقویت حافظه

قبل از آن که درباره داشتن یک خواب منظم و خوب صحبت کنیم و راهکارهایی را در این خصوص به شما ارائه دهیم بهتر است درباره مزایای خواب منظم و خوب صحبت کنیم و بعد از این راهکارها را به شما ارائه دهیم. یکی از مهم ترین تاثیرات داشتن یک خواب منظم و خوب بر روی انسان این است که به شما کمک می کند تا حافظتان را تقویت کنید. در زمان خواب مغز انسان می تواند تمامی اطلاعاتی که در حافظه کوتاه مدت قرار دارند را به حافظه بلند مدت منتقل کند و همین موضوع نیز باعث می شود تا حافظه شما تقویت شده و اطلاعاتی که در طول روز بدست آورده اید به حافظه بلند مدت شما منتقل می شود. بنابراین در صورتی که می خواهید به بهترین شکل ممکن از مغز خود استفاده کنید توصیه ما به شما این است که در طول روز حتما خواب کافی و منظمی را داشته باشید.

خواب منظم و خوب

با خواب منظم و خوب خلاقیت خود را افزایش دهید

یکی دیگر از مهمترین تاثیرهایی که خواب خوب و منظم بر روی مغز شما می گذارد تاثیر آن در خلاقیت شما می باشد، تفکر واگرا یک نوع تفکر است که باعث میشود تا خلاقیت شما افزایش پیدا کند، یک نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که تفکر واگرا در اثر بی خوابی به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند، از آن جایی که به گفته بسیاری از دانشمندان دنیای امروزی نیاز زیادی به خلاقیت دارد تحقیق های بسیار زیادی در زمینه کم خوابی و کاهش خلاقیت صورت گرفته است، یکی از مهم ترین تحقیقات تحقیقی بوده است که در سال های اخیر صورت گرفته است و در آن محققان به این نتیجه رسیده اند که کاهش میزان خواب روزانه تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش خلاقیت و تفکر واگرا خواهد داشت.

اینجا کلیک کن و بخون:
تشک مموری فوم محصولی جدید با مزایا و معایب خاص خود

خواب منظم و خوب

کم خوابی باعث افزایش احتمال مبتلا شدن به افسردگی می شود

نکته دیگری که درباره کم خوابی وجود دارد این است که در صورتی که شما نتوانید یک خواب منظم و خوب را داشته باشید احتمال مبتلا شدن به بیماری افسردگی را در خود افزایش می دهید. البته افسردگی تنها بیماری روحی نیست که شما ممکن است دچار آن شوید، دانشمندان اعتقاد دارند در صورتی که شما به مدت طولانی یک خواب منظم و خوب را نداشته باشید ممکن است علاوه بر افسردگی دچار بیماری های خطرناک روحی دیگری نیز شوید که آینده شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. بنابراین در صورتی که نگران این موضوع هستید که در آینده دچار افسردگی نشوید به شما توصیه می کنیم حتما در طول روز خواب کافی را داشته باشید تا بتوانید تاثیر آن را در روحیه خود به خوبی مشاهده کنید.

خواب منظم و خوب

برای داشتن خواب منظم و خوب سعی کنید ریتم طبیعی بدن خود را بشناسید

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که تا به حال نتوانسته اید خواب راحت داشته باشید به شما توصیه می کنیم این بخش و بخش های بعدی را به خوبی مطالعه کنید. به صورت کلی یکی از مهم ترین عواملی که می تواند برای داشتن یک خواب منظم و خوب به شما کمک کند این است که بتوانید ریتم بدن خود را به خوبی شناسایی کنید، سعی کنید یک برنامه منظم را برای خواب خود داشته باشید، خوابیدن در ساعت های مختلف در شبانه روز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بی خوابی شما داشته باشد، زمانی که بدن شما نتواند یک برنامه منظم را برای خوابیدن تشخیص دهد نمی تواند خود را تنظیم کند که در ساعت هایی که شما مشخص می کنید بخوابد. بنابراین اولین نکته برای این که بتوانید خوابیدن در آرامش را تجربه کنید این است که سعی کنید برنامه منظمی برای خوابیدن خود طراحی کنید.

اینجا کلیک کن و بخون:
راه اندازی کلینیک خواب داتیس

خواب منظم و خوب

در تعطیلات زیاد نخوابید و بعد از ظهرها هم خیلی چرت نزنید

یکی از مهمترین مشکلاتی که معمولا افراد مختلف با آن رو برو می شوند این است که در روزهای آخر هفته و یا در تعطیلات زیاد می خوابند و این موضوع باعث می شود که بدن آن ها نتواند به خوابیدن به اندازه کافی عادت کند، اگر شما در طول هفته نمی توانید بیش از ساعت مشخصی بخوابید توصیه بسیار مهم ما به شما این است که حتما سعی کنید روزهای تعطیل نیز بیش از این ساعت نخوابید، خوابیدن بیش از این ساعت می تواند باعث برهم زده شدن برنامه خواب بدن شما شود و آن را از حالت طبیعی خود خارج کند.

یک نکته بسیار مهم دیگر در خصوص چرت زدن های بعد از ظهر است، اگر شما نیز جزو افرادی هستید که بعد از ظهر می خوابید سعی کنید مدت زمان این خواب را کمتر از بیست دقیقه تنظیم کنید تا به این ترتیب از بی خوابی در شب جلوگیری کنید، داشتن یک خواب منظم و خوب مستلزم این است که شما به اندازه کافی خسته باشید که خواب طولانی مدت در بعد از ظهر می تواند از این موضوع جلوگیری کند.

خواب منظم و خوب

نکات پایانی برای داشتن یک خواب منظم و خوب

برای داشتن یک خواب راحت بهتر است از خوابیدن بلافاصله بعد از شام جلوگیری کنید، افراد معمولا بعد از شام سنگین شده و سعی می کنند که بخوابند در حالی این کار می تواند باعث شود که شما آخر شب از خواب بیدار شوید و بعد از آن به سختی به خواب خواهید رفت. سعی کنید برای این که خواب منظم و خوبی را داشته باشید میزان نور اتاق خواب خود را تنظیم کنید، معمولا زمانی که در اتاق خواب نور زیادی وجود داشته باشد شما نمی توانید خواب منظم و خوبی را داشته باشید. نکته آخر برای خواب راحت نیز این است که سعی کنید قبل از خواب یک فعالیت داشته باشید تا به اندازه کافی خسته شوید تا به خوبی بخوابید.

اینجا کلیک کن و بخون:
تشک دوستدار محیط زیست بخرید و از کره زمین محافظت کنید

استفاده از محصولات داتیس خوابی آرام را برایتان به ارمغان خواهد آورد، داشتن یک خواب آرام مستلزم استفاده از انواع تشک و محصولات استاندارد می باشد با داتیس آن را تجربه کنید.سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

مشاهده کامل تشک های استاندارد داتیس همراه با توضیحات دقیق:

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 1027 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.