شهریور 16, 1398

رازهایی جالب درباره سیستم بدن در زمان خواب

۰
سیستم بدن در زمان خواب

سیستم بدن در زمان خواب بسیار جالب است و شاید کمتر کسی درباره این موضوع اطلاعاتی داشته باشد، بدن هر انسان در زمان خواب عملکرد خاصی را دارد که ما در این مطلب قصد داریم برخی از این عملکردها را به صورت مختصر به شما توضیح دهیم، این مطلب شاید برای بسیاری از افراد جذاب باشد که به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید. نکته بسیار مهمی که باید به  آن توجه داشته باشید این است که ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را درباره سیستم بدن در زمان خواب بیان کنیم که شاید شما بدون مطالعه این مطلب فکر کنید تنها این اتفاقات برای شما پیش می آید ولی با مطالعه این مطلب نظر شما نسبت به این موضوع عوض خواهد شد.

بعد از خواب خودتان را وزن نکنید  

یکی از مهم ترین مسائلی که درباره سیستم بدن در زمان خواب وجود دارد این است که بعد از خواب معمولا وزن شما کاهش پیدا می کند که این موضوع به این دلیل است که آب بدن شما در زمان خواب به طرف مختلف کاسته می شود و چون شما در خواب هستید نمی توانید این آب از دست رفته را جبران کنید. این موضوع باعث می شود تا افراد زمانی که از خواب بلند می شوند احساس سبک وزن تر بودن به آن ها دست دهد و خود را وزن کنند و ببینند که کاهش وزن داشته اند ولی نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که این کاهش وزن دائمی نیست و خیلی سریع جبران می شود بنابراین شما نباید به آن دل ببندید.

سیستم بدن در زمان خواب

از کار افتادن عضلات از ترسناک ترین واکنش های سیستم بدن در زمان خواب

شاید یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی که ممکن است در طول خواب برای شما پیش بیاید این است که عضلات شما در طول خواب از کار بیفتند و بعد از بیدار شدن نیز تا مدتی حس کنید که توانایی حرکت دادن عضلات خود را ندارید. یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره این موضوع به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که این یکی از واکنش های سیستم بدن در زمان خواب است و در صورتی که بعد از بیدار شدن از خواب دچار این موضوع شدید به هیچ وجه وحشت نکنید و بدانید که سیستم بدن در زمان خواب عضلات شما را از کار انداخته است. به صورت کلی خود انسان متوجه نمی شود که به چه دلیل عضلاتش از کار افتاده اند، نام این واکنش بختک یا همان فلج خواب نام دارد که در صورت دچار شدن به آن نیازی به هیچ گونه ترس نیست و خیلی سریع عضلات شما به حالت اولیه خود باز خواهند گشت.

اینجا کلیک کن و بخون:
انواع تشک های موجود در بازار را بشناسیم و آگاهانه انتخاب کنیم

سیستم بدن در زمان خواب

خر و پف یک واکنش دیگر سیستم بدن در زمان خواب

حتما تا به حال شنیده اید که کسی در کنار شما خوابیده باشد و خر و پف کند و یا این که شخص دیگری به شما بگوید که در زمان خواب خر و پف می کنید، این خر و پف به چه دلیل اتفاق می افتد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خر و پف در واقع یکی از واکنش های سیستم بدن در زمان خواب است که به دلیل تنگ شدن حلق انسان و عقب رفتن زبان اتفاق می افتد، شاید در ابتدا گمان کنید که این موضوع بسیار ترسناک است و می تواند خطرات مختلفی را برای شما داشته باشد اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این یک واکنش بدن است و به هیچ وجه جای نگرانی ندارد چرا که این اتفاق برای تمامی افراد در زمان خواب پیش می آید و سیستم بدن به گونه ای طراحی شده است که این شرایط هیچ گونه خطری را برای انسان ندارد.

سیستم بدن در زمان خواب

حرکت سریع چشم ها نشان دهنده رویاهایی که می بینید

یکی دیگر از موضوعات جالبی که در زمان خواب برای سیستم بدن پیش می آید این است که بعد از عمیق تر شدن خواب معمولا چشم ها بسیار سریع حرکت می کنند که این حرکت سریع در خود فرد به هیچ وجه احساس نمی شود، این حرکت چشم ها برای سالیان طولانی نظر محققان را به خود جلب کرده بود تا این که در یک آزمایش چند نفر با شرایط فیزیکی مختلف شرکت کردند که در این آزمایش فعالیت های مغزی آن ها در طول خواب مورد بررسی قرار گرفت، این بررسی نشان می دهد که فعالیت های مغز انسان در واقع عاملی است که باعث می شود تا چشم ها به این شدت و سرعت حرکت کنند. در واقع این حرکت سریع چشم ها نشان دهنده این است که انسان در خواب یک رویا می بیند که این رویا بر روی حرکت چشم ها تاثیر می گذارد.

اینجا کلیک کن و بخون:
پنج تاثیر شگفت انگیز کیفیت تشک بر خواب و سلامتی شما

سیستم بدن در زمان خواب

تکان های شدید در خواب، اثری به جا مانده از انسان های اولیه؟

موضوع جذاب دیگری که برای محققان بسیار جالب است و باعث شده است که تحقیقات زیادی در این زمینه صورت بگیرد تکان های شدیدی است که معمولا انسان ها در زمان خواب دچار آن می شوند. این تکان ها نیز در واقع یک واکنش سیستم بدن در زمان خواب هستند که ممکن است شما بعد از بیدار شدن از خواب به صورت کامل آن ها را فراموش کنید، محققان تا به حال دلیل منطقی برای این موضوع پیدا نکرده اند و به صورت کلی محققانی که در این زمینه نظریه پردازی کرده اند به دو دسته تقسیم بندی می شوند، دسته اول محققانی هستند که ادعا دارند این تکان ها ناشی از ترسی است که انسان های اولیه به دلیل خوابیدن بر روی درخت داشتند و از آنها برای ما به یادگار مانده است، دسته دوم از محققان نیز دلیل این موضوع را نا آماده بودن عصب ها در حین به خواب رفتن بیان می کنند.

سیستم بدن در زمان خواب

استراحت یا فعالیت شدید؟ مغز کدام را انجام می دهد؟

تا سال های اخیر دانشمندان گمان می کردند که مغز در زمان خواب استراحت می کند و مردم عادی در حال حاضر نیز این گمان را هنوز هم دارند ولی واقعیت این است که مغز انسان فعالیت های زیادی را در طول خواب انسان دارد که این فعالیت ها در واقع یکی دیگر از واکنش های سیستم بدن در زمان خواب است. در تحقیقاتی که در سال های اخیر بر روی این موضوع انجام شده است نشان داده شده است که مغز انسان در طول این بازه سموم را از بدن دفع می کند خاطرات و تجربه ها را به حافظه بلند مدت منتقل می کند.

اینجا کلیک کن و بخون:
بهترین تشک برای نوجوانان و جوانان در سن بلوغ کدام است؟

در این مقاله به سیستم بدن در زمان خواب پرداختیم داتیس همراه همیشگی شما عزیزان آماده ارائه انواع محصولات جهت خوابی راحت و آرام برای شما عزیزان می باشد ، جهت داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید انتقادات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

مشاهده انواع تشک های استاندارد داتیس و کسب اطلاعات بیشتر:

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 927 مشاهده

مجله
درباره نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.