اسفند 28, 1397

بهترین تشک برای کمردرد باید از چه موادی و با چه میزان سفتی ساخته شده باشد؟

۰
بهترین تشک برای کمردرد

بهترین تشک برای کمردرد تشکی است که پس از استراحت روی آن درد بیشتری نسبت به قبل نداشته باشید. مواد تشکیل دهنده تشک و میزان سفتی آن اثر تعیین کننده ای در میزان حمایت تشک از بدن شما دارد.

بهترین تشک برای کمردرد باید از چه موادی و با چه میزان سفتی ساخته شده باشد؟

کمردرد می تواند کابوسی واقعی باشد. در واقع بیش از 80 درصد از مردم در مقطعی از زندگی خود به نوعی از کمردرد رنج می برند. در صورتی که شما در حال حاضر روی تشکی می خوابید که حمایت کافی از ستون فقرات شما به عمل نمی آورد ، شانس بدتر شدن درد کمرتان خیلی بالا است.

بیدار شدن با درد زیاد و بطور مشخص با دردی بیش از زمانی که به تخت خوابتان رفتید نشانه ای از این است که شما باید تشک فعلی خودتان را دور بیاندازید. اما باید تشکی جایگزین تهیه نمائید و باید بتوانید بهترین تشک برای کمردرد را از میان انبوه مدلهای موجود در بازار انتخاب کنید.

در این راهنما به شما کمک خواهیم کرد تا تشخیص دهید که چگونه یک تشک ، درد کمر را کاهش می دهد و زمانی که می خواهید از بین گزینه های مختلف بهترین تشک برای کمردرد انتخاب کنید باید به چه نکاتی در یک تشک توجه کنید.

تشک شما باید با کمردرد چه کند؟

کمردرد شما چه ناشی از یک آسیب یا ضربه ایجاد شده باشد و چه به دلیل فشار ناشی از کار سنگین یا حتی اگر از استرس ایجاد شده باشد ، به شکلی که بدن شما هنگام خواب حمایت می شود به اندازه شکل ایستادن یا نشستن شما اهمیت پیدا می کند. شما با آرامش و تجدید قوای بهتری از خواب بیدار خواهید شد چنانچه در طول خواب عضلات و مفاصل شما به اندازه کافی حمایت شده باشند.

اینجا کلیک کن و بخون:
تشک پد دار چیست؟ داشتن پد چه مزیتی دارد؟

بهترین تشک برای کمردرد باید حمایت کافی از عضلات و مفاصل و همچنین ستون فقرات شما را در طول خواب مهیا کند تا بدن شما با درد کمتر و طراوت بیشتری از خواب بیدار شود.

چرا انتخاب بهترین تشک برای کمردرد اهمیت دارد؟

زمانی که شما سر پا ایستاده اید ، بدن شما فشار زیادی بر مجرای ستون فقرات می آورد ، که این فشار باعث می شود ستون فقرات در انحنای طبیعی خود باقی بماند. اما زمانی که دراز می کشید ، فشار از روی مهره ها برداشته می شود. بهترین تشک برای کمردرد تشکی است که با حمایت از وزن بدن شما اجازه دهد تا ستون فقرات ، انحنای طبیعی خود را حفظ کند.

به این ترتیب با کاهش فشار بر ستون فقرات ، بدن قادر خواهد بود به بهترین شکل استراحت کرده و قوای خود را تجدید کند. اما اگر تشک شما نتواند بدن را در راستای صحیحی قرار دهد ، باعث خواهد شد بدن در زاویه بدی قرار بگیرد و عضلات شما نیز نخواهند توانست استراحت کافی داشته باشند. این یعنی درد بیشتر ، ناراحتی و افزایش خطر ابتلا به کمر درد مزمن.

بهترین تشک برای کمردرد

تشک نامناسب باعث تحریک طولانی مدت و شکستگی مفاصل خواهد شد. التهاب طولانی مدت ، فرایند فرسایش مفاصل را تسریع خواهد کرد. همچنین اثرات دراز مدت آن شامل سفتی عضلانی، لگن ناهموار و به هم خوردن تنظیم ستون فقرات می شود. با توجه به این عوارض انتخاب بهترین تشک برای کمردرد اهمیت زیادی پیدا می کند.

برای انتخاب بهترین تشک برای کمردرد به چه چیزهایی در تشک باید توجه کرد؟

بدن هر کسی با دیگری متفاوت است ، این یعنی شرایط درد کمر افراد مختلف نیز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل انتخاب بهترین تشک برای کمردرد امری شخصی است. اما دو عامل اصلی وجود دارد که شما هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید:

  1. موادی که تشک مورد نظر از آن ساخته شده است
  2. سفتی تشک
اینجا کلیک کن و بخون:
تشک دوستدار محیط زیست بخرید و از کره زمین محافظت کنید

بهترین تشک برای کمردرد باید از چه موادی ساخته شده باشد؟

مموری فوم یا فوم هوشمند ساخته شده است که بدن شما را در آغوش گرفته و گودی کمر را به طور مناسبی پر کند و نقاط تحت فشار بدن را آزاد کرده و ستون فقرات را در راستای طبیعی خود نگه دارد. این ها همان ویژگی هایی است که بهترین تشک برای کمردرد باید داشته باشد.

تشک های مموری فوم (یا فوم های ترکیبی مشابه) به خوبی وزن بدن را پخش می کنند که باعث می شود شما آن فشار ناهموار را که درد پشتتان را افزایش می دهد تحمل نکنید.

البته بهترین تشک برای کمردرد لزوما تشک های کاملا مموری فوم نیستند بلکه در حال حاضر تشک های لاتکس و تشک های هیبریدی (ترکیب فنر و مموری فوم) نیز به خوبی تشک های تمام مموری فوم از کمر شما حمایت و پشتیبانی می کنند ، اما در صورتی که دچار کمردرد هستید بهتر است از تشک های فنری قدیمی استفاده نکنید.

سفتی بهترین تشک برای کمردرد چقدر باید باشد؟

شاید شایعه ای را که می گوید خوابیدن روی تشکی به سفتی سنگ برای کمر شما مفید است اما اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوئیم این طور نیست. تنها در شرایط آسیب دیدگی های شدید برای مدتی محدود ، استفاده از تشک های خیلی سفت تجویز می شود. معمولا افرادی که دچار کمردرد هستند تشک های نیمه سفت را به تشک های سفت ترجیح می دهند.

مشاهده تشک های سفت داتیس:

بهترین تشک برای کمردرد شما نسبت به وضعیت بدن و عادات خواب شما تغییر می کند و در نتیجه بهتر است قبل از انتخاب ، تشک مورد نظر را تست کنید تا مطمئن شوید که ضمن پر کردن گودی کمر ، فشار را از روی مفاصل و ستون فقرات بر می دارد.

اینجا کلیک کن و بخون:
لاتکس خوابی لوکس ، سالم و آرامش بخش برای شما فراهم می کند

برای مشاهده همه تشک های داتیس و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

منبع:

https://www.mattressadvisor.com/best-mattresses-back-pain/

Rate this post
آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

بازدیدها 1172 مشاهده

سلامت, مجله ,
درباره آرش آزادی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.